Citate din ,,O mare de lacrimi” de Ruta Sepetys

Tocmai ce am terminat de citit această carte. N-am făcut-o până acum, dar m-am decis să-mi notez citatele care m-au impresionat și mi-au rămas întipărite în minte.

 

O mare de lacrimi de Ruta Sepetys Scurtă prezentare:

  • Titlu: O mare de lacrimi
  • Autor: Ruta Sepetys
  • Anul publicarii: 2017
  • Numar de pagini: 352
  • Editura: Epica
  • Descriere: Ne aflăm la finalul celui de al Doilea Război Mondial, în Prusia Răsăriteana, unde mii de refugiați caută cu disperare o cale de scăpare din calea morții. Printre aceștia se află și Joana, Emilia și Florian, ale căror vieți se intersectează pe drumul către navă care le promitea salvarea, Wilhelm Gustloff. Fiecare are secrete „incomode”, ca toți cei care trăiesc vremuri de război, de fugă și de lipsuri. Uniți prin forța împrejurărilor, poveștilor lor converg, iar paleta narativă se îmbogățește în consecință, deopotrivă cu emoțiile cititorilor care află, într-o rapidă alternanță a perspectivelor, despre minciuni și revelații, despre trădare și generozitate, despre violență și autoamăgire. Cu fiecare minut care-i apropie de țărmul izbăvitor, își înving neîncrederea și își consolidează speranța. Dar, tocmai când credeau că au reușit, intervine inevitabilul hâd al sorții. Naționalitatea, cultura, educația, statutul social nu mai contează atunci când zece mii de suflete – adulți și copii – se văd nevoite să lupte pentru supraviețuire.

 

“Spaima mea nu a dispărut niciodată, dar cu fiecare an ce trecea se retrăgea ușor, ca un reflux al memoriei ce aluneca înapoi în mare.”

 

“Războiul meu fusese atât de lung, iernile mele atât de reci.”

 

“Vezi tu. Frica te urmărește. Te încercuiește atunci când ești cu garda jos și când te aștepți mai puțin. Și atunci ești forțat să iei o decizie.”

 

“Poate că furtuna rămăsese, în sfârșit, în urma mea.”

 

“Eram atât de obosită. Am închis ochii, așteptând să aud zgomotul cheii răsucite în poarta ce se deschidea către tărâmul morții.”

 

“Da, aveam să mor. Dar, spre deosebire de mama, nu aveam cum să ajung în rai. Secretele mele ferecau acele porți. Urma să ajung ca un zmeu zdrențuit, blocat printre ramurile moarte ale unui copac, incapabil să zboare.”

 

“O durere mistuitoare m-a străbătut în toată ființa. Moartea mă tăia cu secera ei, sfertecandu-mă, ciopârțindu-mă. Era de nesuportat. Apoi durerea a mai cedat.”

 

“M-a cotropit o nouă durere, torturându-mă pentru minciunile mele. A devenit mai ascuțită, mai profundă, tăindu-mi respirația. Secera era în interiorul meu, răsucindu-se și înjunghiindu-mă.”

 

“Niciodată nu putem fi suficient de prudenți. Doar pentru că cineva bate la ușă, nu înseamnă neapărat că trebuie să și deschizi. Uneori sunt lupi la ușă. Și dacă nu suntem atenți, s-ar putea să ne înfulece cu totul.”

 

Pe voi ce alte citate v-au atras?  Dacă v-am făcut curioși, recenzia o găsiți aici.

Leave a Reply

